gunillalindskog.blogg.se

Åter skrivlust

Publicerad 2017-05-21 14:59:41 i Allmänt,

Disco var jag på i fredags. Innan dess var det flera år sedan jag besökte ett disco. Mycket har hänt sedan dess och när jag började gå ut och dansa fanns inte diskotek. De kom troligen i slutet av 60-talet och det var många som tyckte det var hemskt att pardansen höll på att försvinna. Många av det manliga könet sörjde över att de inte fick kroppskontakt med tjejerna medan tjejerna gladde sig åt att slippa klappar i stjärten och hårda tryckningar mot sin kropp. Ljus och rökmaskiner blev vanliga några år senare. Ljusflimret har jag alltid tyckt varit jobbigt och de som har epilepsi kan antagligen inte gå på disco. Discot som jag var på i fredags vände sig till 7-11 åringar och temat var maskerad. Flera söta katter, en häxa, en Dracula och en mördare kom till discot. Vi som anordnade discot var nöjda när vi gick hem och bästa betyget var att ungarna inte ville gå hem. Igår beskådade jag många vackra och mindre vackra tavlor. Önskar att jag åtminstone hade ett medfött anlag men jag kan inte rita, inte sjunga och jag tycker det är orättvist att inte alla människor som föds får något anlag med sig. I torsdags var det styrelsemöte och det blev ett bra möte blandat med skratt och allvar. Roligt att se människor utvecklas i sina olika roller. Känner mig ibland som en grinig elak käring så min utveckling bör vara att aldrig vara en elak typ. Nu sitter jag och tittar ut genom fönstret och ser en molnig himmel fullt utslagna björkar och ett smutsigt fönster som jag inte kommer att tvätta idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela