gunillalindskog.blogg.se

firande

Publicerad 2018-05-05 00:28:00 i Allmänt,

Idag har vi firat 10 års nykterhet tillsammans med gamla arbetskamrater. Vi intog en god lunch och fick oss lite skvaller till livs. Därefter blev det ett besök på Systembolaget i Birsta. Sortimentet av alkoholfria drycker bjöd inte på särskilt många alternativ och jag borde lärt mig av tidigare besök att beställa i förväg så att jag får det jag vill ha I april har jag besökt Sthlm i några omgångar och fått vara utbildare igen. Det har fungerat ganska bra men arbetsgivaren på plats förstår inte riktigt vad vi behöver för att kunna göra en fullgod utbildning enligt det koncept som ska följas. Nåja det mesta löser sig under utbildningarna. Hemma denna vecka och hamnade på bio. Mina förväntningar var inte särskilt höga så jag blev glatt överraskad för Tårtgeneralen är en mycket bra film, Se den! Har även hunnit med ett kort besök på vårt fina bibliotek. Jag tror inte att vi svenskar förstår vilken förmån det är att få tillgång till böcker, tidningar, musik, film och tidskrifter helt gratis. Det är nog inte många länder som har den möjligheten. Nästa vecka är det full fart så det är bäst att jag ser till att få tillräckligt med sömn de få dagar som är kvar av denna vecka. God natt alla vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela